دیجیتال به روز

دیجیتال به روز
*بـــا افــتخــار خـــوش آمــدیــد* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبـــادل لینـکــ غیــر فعــال اســـت . مدریــت وبلاگـــــــــــ





اضافه کردن یک نمایشگر ۵.۶ اینچی به دوربین DSLR شما

فارنت: اگر نمایشگر ۳.۲ اینچی دوربین Canon 5D Mark III که در نوع خود غولی به حساب می‌آید برای شما راضی‌کننده نیست و نیازهای شما را برطرف نمی‌کند محصول جدید Swivi به شما این امکان را خواهد داد تا از یک نمایشگر ۵.۶ اینچی با مفصل چرخشی بهره برده و تصویری زنده و بزرگ برای مرور و ویرایش آنچه که ثبت کرده‌اید داشته باشید.


این نمایشگر با استفاده از یک قلاب (براکت) به محل اتصال سه‌پایه در بدنه دوربین شما متصل می‌شود و نمایشگر آن از کناره دوربین به سمت بیرون باز می‌شود و با استفاده از درگاه خروجی HDMI با دوربین ارتباط برقرار می‌کند. بنابرین اگر دوربین شما درگاه خروجی HDMI ندارد باید این مورد را در نظر داشته باشید.
صفحه نمایش این نمایشگر از ۴۸۰ هزار پیکسل تشکیل شده است که در مقایسه با صفحه نمایش اصلی دوربین Canon 5D Mark III برخوردار از یک میلیون و ۴۰ هزار پیکسل طبیعتا کیفیت پائین‌تری را شاهد خواهید بود. اما خب با توجه به اندازه مناسب آن براحتی رضایت خاطر و کیفیت مناسب را برای نمایش به صورت همزمان برای چندین نفر را دارد.


نمایشگر ۳۳۰ دلاری Swivi انرژی مورد نیاز خود را از یک باطری Canon LP-E6 می‌گیرد اما خب اگر شما از یک دوربین دیگر مانند نیکون استفاده می‌کنید این نمایشگر مبدل یا همان آداپتور ویژه خود را دارد تا از ۶ باطری در اندازه AA انرژی خود را تامین کند.
اگر این نمایشگر نظر شما را جلب کرده است تنها باید این موضوع را یادآور شویم که این نمایشگر به وزن و اندازه دوربین فعلی شما اضافه خواهد کرد و بهتر است تنها در مواردی همچون گردش‌های توریستی که واقعا به تماشای همزمان مناظر و تصویر نیاز دارید از آن استفاده کنید.

آغاز فروش دوربین فیلم‌برداری ۳ بعدی ۲۵۰ دلاری شرکت سونی!

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی گیکی گجت، شرکت سونی دوربین فیلمبرداری ۳ بعدی خود با نام Bloggie 3D را که چندی پیش معرفی کرده بود با قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه کرد.

دوربین فیلمبرداری جمع و جور سونی به شما اجازه می‌دهد تا فیلم‌های ۳ بعدی یا ۲ بعدی معمولی با کیفیت ۱۰۸۰p و در فرمت MP4 تهیه کنید و در عین حال قادر به عکاسی با کیفیت ۵ مگاپیکسل نیز باشید.

Sony-Bloggie-3D

در ضمن شما می‌توانید در صفحه نمایش ۲.۴ اینچی این دستگاه، فیلم و تصاویر ۳ بعدی خود را بدون احتیاج به عینک ۳ بعدی همانند کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی ۳DS مشاهده کنید.

از سایر مشخصات این دستگاه که دارای ۲ سنسور/لنز است می‌توان به حافظه داخلی ۳ گیگابایتی که با یک بار شارژ قادر به ۴ ساعت فیلم برداری ۳ بعدی فول است نیز اشاره کرد.

سایر امکانات این دوربین مانند سایر دوربین‌های سری سایبرشات این شرکت است که از میان آنها می‌توان به :

image stabilisation، Auto Focus/Auto Macro، Exmor CMOS sensorو Face Detection اشاره کرد.

در ضمن این دوربین دارای نرم افزار  Bloggie است که به کاربران امکان می‌دهد تا به ساده‌ترین روش ممکن تصاویر و فیلم های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

bloggie3d

این دوربین دارای خروجی  HDMI نیز است که بدین ترتیب امکان دیدن فیلم های ۳ بعدی بر روی تلویزیونهای ۳D  امکان پذیر شده است حالا اگر شما به دنیال یک دوربین فیلمبرداری ۳ بعدی با هزینه پایین هستید در خرید این دوربین شک نکنید.

سونی عدم ارائه اندروید ۴ برای تلفن همراه اکسپریا پلی را تایید کرد!

فارنت:چندی پیش سونی لیست تلفن‌های همراهی که به اندروید ۴.۰ بروز رسانی خواهد شد را اعلام کرد که در این لیست تلفن همراه اکسپریا پلی این شرکت نیز بود  و خوب در هفته گذشته اخباری منتشر شد که این گوشی از لیست بروز رسانی به اندروید ۴.۰ حذف شده است.

سونی در حال حاضر نسخه آزمایشی اندروید ۴.۰ را برای اکسپریا پلی منتشر کرده است اما اخبار منتشر شده در باره عدم ارائه بروز رسانی برای این تلفن همراه حدس و گمان ها را در باره حذف این گوشی از لیست مذکور قوت بخشیده است.

در حال حاضر سونی اعلام کرده است که تلفن همراه اکسپریا پلی این بروز رسانی را دریافت نخواهد کرد و بیانیه رسمی سونی به شرح ذیل است:

“اندروید ۴.۰ منابع سخت افزاری بیشتری از اندروید ۲.۳ اشغال می‌کند و برنامه‌های کاربردی در نسخه ۴.۰ احتیاج به رم بیشتر و پردازنده قوی‌تر به همراه پهنای باند شبکه بیشتری دارند و ما در بازخورد جامعه توسعه دهندگان نسخه آزمایشی متوجه شدیم که تجربه کاربر در هنگام اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است و بنا بر همین دلیل آنها خواهان سهم سخت افزار بیشتری برای بازی‌های خود هستند و بنابراین ما این بروز رسانی را توصیه نمی‌کنیم”.

بنابراین باید دیگر مطمئن باشیم که این بروزرسانی برای اکسپریا پلی ارائه نخواهد شد و البته بی گمان کاربران این تلفن همراه از این خبر خوشحال نخواهند شد.

«شاهین بزرگ» سونی در راه است!

فارنت: تصاویر و مشخصات یکی از مدل‌های جدید تلفن همراه هوشمند شرکت سونی که قصد رونمایی از آن را در ماه‌های آینده دارد در اینترنت منتشر شده است.

این مدل تلفن همراه هوشمند که مدل آن LT29i و فعلا از آن با نام Hayabusa (هایابوسا: نام یک فضاپیمای بدون سرنشین ژاپنی و  در زبان ژاپنی به معنی بَحری است که نوعی شاهین بزرگ است) یاد می‌شود، آن‌طور که گزارش شده از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است و سونی با استفاده از این محصول قصد وارد کردن فناوری و یا قابلیت تصاویر ویدیوئی HDR به تلفن‌های همراه هوشمند خود را دارد. اما صبر کنید این تنها اطلاعات منتشر شده این گوشی نیست!

این گوشی با ضخامت ۷ میلیمتر از یک صفحه نمایش ۴.۵۵ اینچی از نوع HD Reality Display، یک پردازنده دوهسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون با چیپست S4 و یک باطری با توان ۲۲۰۰mAh برخوردار است.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از ان است که این تلفن همراه بهترین تلفن همراه عرضه شده توسط شرکت سونی تا زمان عرضه آن خواهد بود. تنها تصویر منتشر شده از این گوشی که از پروتایپ این مدل تهیه شده است نشان می‌دهد که قاب جلویی این گوشی را تنها صفحه نمایش گوشی پر کرده و با توجه به سیستم عامل اندروید ۴ این گوشی باید از دکمه‌های لمسی موجود بر روی صفحه نمایش استفاده کرد.

به نظر می‌رسد این گوشی در خرداد ماه رونمایی شده و در ابتدای تابستان به بازار عرضه شود. ما هم مانند شما منتظر می‌مانیم.

رونمایی رسمی سونی از Xperia neo L در ایران

فارنت: سونی موبایل امروز رسما Xperia™ neo L را در ایران معرفی می‌کند. این گوشی اندرویدی شرکت سونی به پردازنده یک گیگاهرتزی و صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل مجهز است که این صفحه نمایش با کیفیت بالا، مرور اینترنت و تماشای ویدیوهای با وضوح بالا (HD) را تاثیرگذارتر و جذاب‌تر از پیش می‌سازد.

Xperia neo L به اندروید ۴ مجهز بوده و علاوه بر دوربین ۵.۱ مگاپیکسلی در قاب پشتی و قابلیت ثبت تصاویر ویدیویی ۷۲۰p با کیفیت HD، برخورداری از دوربین در قاب جلویی این گوشی، مکالمات ویدیویی با استفاده از آن را آسان می‌سازد.

Xperia neo L با وزن ۱۵۰ گرمی خود که در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس خواهد بود، با طراحی شیک و براق ساخته شده و پشت بدنه آن از طراحی منحنی شکل و پرداخت براق بهره می‌برد و سونی در این گوشی تکنولوژی xLoud خود را برای ایجاد کیفیت صدای واضح و عالی جای داده است.

اکسپریا نئو ال از قابلیت اتصال WiFi و همچنین HSPA برای امکان انتقال سریع داده‌ها برخوردار است و همچنین بلوتوث استریو، ضبط صدا و امکان ارتقای حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت از دیگر امکانات آن به شمار می‌آید.

بنابر اعلام ارتباطات همراه سونی، Xperia neo L به زودی در ایران به طور رسمی در دسترس خواهد بود. برای اطلاع بیشتر از مشخصات این تلفن همراه می‌توانید این پی‌دی‌اف شرکت سونی را مطالعه کنید.

معرفی اکسپریا Tipo و Miro از سوی سونی

فارنت:شرکت سونی که دیگر به طور  منظم تلفن‌های همراه سری اکسپریا را معرفی می‌کند به تازگی دو تلفن همراه جدید را نیز به این خانواده اضافه کرده است که هر دو در رِنج ارزان قیمت این خانواده با سیستم عامل اندروید ۴ قرار خواهند گرفت.

تلفن همراه اول Xperia Miro با صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با تفکیک‌پذیری ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل است. از سایر مشخصات این تلفن همراه می‌توان به پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی کوالاکوم ،دوربین ۵ مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار و فلاش  LED اشاره کرد.

گفتنی است که این تلفن همراه به همراه فناوری اختصاصی Sony’s xLOUD عرضه خواهد شد.

دومین تلفن همراه معرفی شده Xperia Tipo است که دارای صفحه نمایش ۳.۲ اینچی با تفکیک پذیری ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل بوده و از پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی اسنپ دراگون بهره می‌برد.

سایر مشخصات تیپو عبارت از دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی و باتری ۱۵۰۰ mAh است که در دو رنگ سفید آبی و مشکی عرضه خواهد شد و سونی هنوز هیچ گونه جزئیاتی از جمله تاریخ عرضه و قیمت احتمالی این تلفن‌های همراه ارزان قیمت سخنی به میان نیاورده است.

پلوپز جدید پاناسونیک با تلفن همراه هوشمند شما کنترل می‌شود!

فارنت: آیا واقعا جهان به پلوپز مجهز به کنترلر تلفن همراه هوشمند نیاز دارد؟ مطمئنا نه تمام جهان اما دنیایی که پاناسونیک ژاپن از ما ترسیم می‌کند به چنین دستگاهی نیاز دارد.

پلوپز جدید این شرکت با مدل تجاری SR-SX2 در درون خود تجهیزات بی‌سیم RFID دارد که به صاحب گرامی پلوپز اجازه برنامه‌ریزی و کنترل آن با تلفن همراه هوشمند اندرویدی را می‌دهد.

این پلوپز که در ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد تنها با تلفن‌های همره هوشمندی کار خواهد کرد که به سیستم Felica مجهز باشند که یک سیستم کارت هوشمند بدون تماس توسعه یافته توسط شرکت سونی است. کاربران و یا بهتر بگوئیم پلوپزان گرامی برای استفاده از امکانات کنترل هوشمند این پلوپز باید برنامه مخصوص آن را نیز دانلود کنند که با استفاده از آن می‌توانند هوشمندانه مواردی همچون مدت زمان پخت و تنظیمات دیگر را کنترل کنند که تمامی آنها در ابتدا با چسباندن گوشی هوشمند انها به قسمت آبی رنگ مشخص شده بر روی درب پلوپز آغاز خواهد شد.

اما خب این تمام کار نیست و پاناسونیک باز هم به فکر آشپزان محترم بوده و برخی دستورالعمل‌های پخت غذاهای مختلف را به همراه برنامه برای دانلود قرارداده است که می‌توانند به صورت همزمان با پلوپز شما هماهنگ شوند.

پیش از این برخی سازندگان دستگاه‌های قهوه‌ساز به سازگاری و عرضه چنین دستگاههایی اقدام کرده بودند اما به نظر می‌رسد اقدام پاناسونیک فراگیرتر باشد چرا که بخودی‌خود برنج غذای مردم بیشتری از جهان را تشکیل می‌دهد تا قهوه!

دوربین جدید پاناسونیک شما را «آرایش» می کند!

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف،خانم ها بهتر است دیگر نگران درهم ریختگی و آشفتگی صورت خود در مقابل دوربین نباشند زیرا پاناسونیک این مشکل را نیز حل کرده است.

در یک سیستم جدید که در دوربین های سری جدید شرکت پاناسونیک با نام Beauty Retouch  یا همان دستکاری زیبایی قرار داده شده است  چین و چورکهای صورت از بین رفته و همچنین دندانها سفید تر نشان داده خواهند شد.

panasonic-lumix-dmc-fp7-590

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DMC-FP7 ،با سیستم نرم افزار رنگ آمیزی پیشرفته‌ای آرایش را به صورت اضافه کرده و پوست صورت را صاف تر نشان می‌دهد.

article-0-0B51B7A800000578-612_634x354

در ضمن در این دوربین حالت های مختلفی برای انجام کارهای مختلف برای مدهای پرتره و عکس از صورت وجود دارد به طوریکه باعث تمیز شدن پوست و سفیدی دندانها به صورت بسیار جالبی نیز می‌شود و در حالت   face fixingشما می‌توانید تغییرات بیشتری بر روی پوست صورت ایجاد کند و در صورت لزوم قیافه را ترسناک نیز بکیند.

panasonic-lumix-beauty-retouch-camera-before-after-shternie-590bes031611

آرایش صورت دارای حالتهای مختلفی است به طوریکه شما می‌توانید یک تغییر کلی در بنیان صورت ایجاد کنید  و تعیین کنید که کدام  رنگها در لب ها و گونه ها و حتی چشم ها نیز بکار رود و حتی با گزینه‌های پیشرفته‌تر رنگهای بسیار نادرتری را نیز انتخاب کنید که در این صورت بیشتر شبیه اشباح خواهید شد!وبهترین نتیجه در حالت Esthetic mode است که در حدود ۶۰ تا ۸۹۰ درصد حالت بهتر و روشن تری به پوست و دندانها می بخشد.

panasonic-lumix-beauty-retouch-camera-before-after-heather-590bes031611

شما در عکسهایی  که توسط Lumix DMC-FP7 گرفته شده است می توانید تفاوت سنی تا ۱۰ سال را نیز مشاهده کنید که بیشتر به درد خانم هایی می‌خورد که نمی‌خواهند هیچ گاه غبار گذشت زمان را بر روی چهره خود احساس کنند و شاید هم آقایان هم بخواهند خودی نشان دهند! و در ضمن این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی است.

ایده جدید مایکروسافت: قلم لمسی که با دوربین کار می‌کند

فارنت: حتماً زمانی را به خاطر دارید که صفحه های نمایش لمسی مقاومتی یا همان Resistive بر روی محبوب ترین گوشی های هوشمند مانند N97، ۵۸۰۰، HTC Touch Pro2 و امثال آنها به کار می رفتند و یک قلم لمسی به نام استایلوس در آنها گنجانده شده بود که می توانستید از آن استفاده های مختلفی مانند لمس راحت تر دکمه ها، نقاشی و طراحی و تشخیص دست خط کنید. حالا به لطف صفحه نمایش های خازنی Capacitive که تنها با الکترون های انگشت می توانند اشارات شما را تشخیص دهند و همچنین محیط بهینه سازی شده برای کار با انگشت، نیاز به این استایلوس ها کمتر احساس می شود. اما اگر با ما موافق باشید می دانید که برای کارهایی مانند نقاشی، یادداشت و تشخیص دست خط هنوز چیزی جای استایلوس را نمی گیرد. متاسفانه استایلوس های لمسی کنونی و حتی مدل های پیشرفته آنها در Galaxy Note  مانند S Pen بر روی همه دستگاهها کار نمی کنند و هنگام استفاده تاخیر کوچکی دارند.

مایکروسافت به تازگی مشغول طراحی یک استایلوس جدید است که با کمک دوربین می تواند بر روی همه دستگاهها بدون تاخیر کار کند. بدین ترتیب که یک دوربین کوچک در نوک استایلوس کار گذاشته می شود که می تواند به صورت بی سیم پیکسلهایی را که از زیر لنزش می گذرد و حرکت را به دستگاه مخابره کند و بدین ترتیب ارتباط برقرار شود.

شاید بپرسید استایلوس با اینکه می تواند حرکات را تشخیص دهد اما از کجا می فهمد در چه نقطه ابتدایی قرار گرفته است؟ اینجا جایی است که روش ابتکاری «آندرس نواتزیک» وارد عمل می شود و با استفاده از نرم افزار از پیش نصب شده روی دستگاه ، صفحه نمایش پیکسلهای مختلف را به صورت متفاوت و با پس زمینه مشخص آبی رنگ مشخص می کند و به همین دلیل استایلوس مکان خود را پیدا می کند اما چشم انسان قادر به تشخیص تغییر رنگ نیست.

با اینکه این ایده بسیار ایده مناسب و جدیدی برای دنیای اسمارت فون ها و به خصوص تبلت ها محسوب می شود اما هنوز این پروژه تا تولید و عرضه زمان زیادی را در پیش دارد و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که هر چه زودتر با یک استایلوس کارآمد بر روی گجت هایمان مواجه شویم.

حراج قدیمی‌ترین دوربین عکاسی تاریخ شرکت نیکون

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو قدیمی‌ترین دوربین عکاسی شرکت نیکون در جهان ماه آینده میلادی در حراجی در شهر وین اتریش به مبلغ پایه ۷۰ هزار یورو به حراج گذاشته می‌شود.

oldestnikonauction

شرکت نیکون از ماه مارس سال ۱۹۴۸ میلادی خط تولید دوربین‌های عکاسی خود را آغاز کرد و این دوربین یکی از دو دوربینی است که در ماه آوریل همان سال تولید شدند و سومین دوربین تولیدی این شرکت در کل سال‌های فعالیت خود تاکنون است.

پیش بینی می‌شود در حراجی وست‌لیخت شهر وین اتریش که در ۲۸ ماه می برگزار خواهد شد، این دوربین به همراه لنز نیکور ۲.۵ سانتیمتری خود تا مبلغی در حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار یورو به فروش رود.. البته تا العان فروش رفته.

CES 2012/ بزرگترین، سریعترین و بدترین پاورشات Canon از راه رسید

فارنت: دوربین G1X جدید کنون جدیدترین و بدترین پاورشاتی است که تاکنون از سوی این شرکت عرضه شده است. این با افتخار به حسگر بزرگ و سرعت بالای خود در میان رقیبان خودنمایی می‌کند اما آیا حسگر بزرگتر و پردازنده جدید، آن را از محصولات مشابه متمایز می‌کند.


نگاهی به امکانات و ویژگی‌های این دوربین نشان می‌دهد جی‌وان‌ایکس یک حسگر سی‌ماس ۱۴.۳ مگاپیکسلی ۱۸.۷ در ۱۴ میلیمتر دارد. این دوربین همچنین دارای پردازنده تصویر جدید سریع “Digic5″ است که عملکرد “های‌ایزو” و عملکرد نورکم و همچنین توازن سفید اتوماتیک دوربین را بهبود می‌بخشد.


لنزهای توکار این دوربین زوم اپتیکال ۴X و گشادی لنز ۲.۸ تا ۱۶ (f/2.8 to f/16) را دارند و همان‌طور که انتظار دارید، Canon G1X، تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل ضبط می‌کند و از ماه آینده به قیمت ۸۰۰ دلار در بازار عرضه خواهد شد.
این دوربین از نظر ظاهری از مدل‌های قبلی پاورشات بزرگتر است اما همچنان عقب‌تر از برخی رقیبانش قرار دارد که حسگرهای APS-C بزرگتری دارند.


جدیدترین محصول کنون یک دوربین بدون آیینه نیست و اگرچه حسگر بزرگی دارد اما نبود انعطاف‌پذیری لازم در G1X را جبران نمی‌کند.

سیستم تایمر معکوس هوشمند دوربین؛

تا زمانی که خودتان حاضر نباشید از عکس خبری نیست!

فارنت: مطمئنا تاکنون این مورد برای بسیاری از شما پیش آمده است که مامور تنظیم دوربین و تایمر آن و گرفتن یک عکس دسته‌جمعی بوده‌اید و نتوانسته‌اید بموقع خود را جلوی دوربین برسانید و یا ژست و حالت مورد نظر خود را در عکس بگیرید. این موضوع حالا که در تعطیلات نوروز به‌سر می‌بریم مطمئنا بیشتر رخ خواهد داد.

حالا مگر چه اتفاقی رخ داده!؟ خب گویا شرکت اپل در سندی که در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسانده در فکر رفع این مشکل همواره کاربران در سراسر جهان است.

در فناوری و یا بهتر بگوئیم قابلیتی که اپل قصد دارد به دستگاه‌های آینده خود اضافه کند، قابلیت همیشگی تایمر دوربین به یک تایمر هوشمند تبدیل شده است که با انتخاب کاربر زمان شروع تایمر معکوس عکسبرداری زمانیست که چهره عکاس توسط لنز دوربین در میان جمعیت شناسایی شود.

در توضیحی که در این سند به ثبت رسیده آمده است که در ابتدا دوربین چهره عکاس را ثبت می‌کند و تا زمانی که این چهره را در میان جمعیت حاضر شناسایی نکند تایمر معکوس دوربین شروع بکار نخواهد کرد و این می‌تواند همراه با این باشد که عکاس تا زمانی که از لبخند تمامی حاضرین مطمئن نشده باشد خود نیز در میان جمعیت حاضر نشود.

من که فعلا به کارکرد این فناوری در زمان حضور افراد دوقلو در تصاویر فکر می‌کنم! شما چطور؟

ساخت دوربین عکاسی کاغذی که قادر به عکاسی با آن نیز هستید!

به گزارش فارنت و به نقل از اُبر گیزمو اگر چه شاید بودجه شما کفاف خرید یک دوربین قدیمی و جذاب از برند لیکا (Leica) را ندهد مخصوصا اگر از نوع قدیمی آن باشد که اخیرا در یک حراجی به قیمت ۱.۹ میلیون دلار فروخته شد.(اینجا بخوانید)، اما باعث خوشحالی شما خواهد بود که بدانید یک طراح انگلیسی با استفاده از هنر کاردستی با کاغذ به آرزوی شما جامه عمل پوشانده است بیشتر از آن وقتی خوشحال خواهید شد که بدانید واقعا خواهید توانست با این دوربین عکاسی هم کنید!

leica-M3-paper-craft

ماتیو نیکلسون طراح و عکاس انگلیسی توانسته است طرح کامل ساخت یک دوربین Leica M3 را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارد که بنا بر ادعای خود او شما با ساخت این دوربین حتی قادر به عکاسی هم خواهید بود.

Leica-M3-Paper-Craft-Camera

البته طبیعتا در این طرح که به نظر ساده بوده و به سرعت قابل ساخت است برای اینکه قادر به عکاسی باشید برخی قطعات دوربین هم به کار رفته است.

LEICA-M3-PaperCraft-Layout

در وب‌سایت نیکلسون طرح کاردستی‌های کاغذی دیگری نظیر دوربین فیلمبرداری مداربسته و ساعت مچی کاغذی نیز قابل مشاهده و یادگیری است. احتمالا برنامه کاردستی خوبی برای اوقات فراغت خود در پیش رو دارید!

پ.ن: برای استفاده از طرح و نقشه ساخت دوربین کاغذی و دیدن اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

وقتی عکس‌ها به ما دروغ می‌گویند!

فارنت – یک جوان آلمانی با تکنیک شیفت تیلت (Shift-tilt) اقدام به عکاسی از یک سکه کرده است . به نظر شما کدام حقیقت دارد ؛ سکه یا ماشین و باجه تلفن و …

50-Cent-01

50-Cent-02

50-Cent-04

50-Cent-05

50-Cent-06

فکر می کنیم متوجه حقیقت ماجرا شدید . این جوان با طراحی یک سکه ۵۰ سنتی در ۲۰ برابر اندازه معمولی ، و گذاشتن آن کنار وسایل بزرگتر اقدام به عکاسی کرده است . البته این عکاسی با تکنیک شیفت تیلت انجام شده است که در آن دوربین مجهز به لنز خاصی با فاصله کانونی بسیار زیاد و عمق میدان بسیار کم است . به همین دلیل بیننده احساس می کند که اشیا اسباب بازی هستند .

50-Cent-07

50-Cent-08


نخستین تلفن همراه لومیکس پاناسونیک در MWC 2012 معرفی می‌شود

۲ اسفند ۱۳۹۰ توسط مهدی صحافی در تلفن‌همراه | نظر دهید

فارنت :پاناسونیک چندین تلفن همراه تاکنون معرفی کرده است ولی دربازار جهانی توفیق چندانی در این مورد بدست نیاورده است و حالا این شرکت قصد دارد با ترفندی، شاید بتواند در بازار برای خود سهمی دست و پا کند.


بر اساس منابع خبری پاناسونیک این تلفن همراه را با نام تجاری Panasonic Eluga معرفی خواهد کرد که دارای برچسب لومیکس برند مشهور پاناسونیک در دوربین‌های دیجیتال است و قرار است از این فناوری در این تلفن همراه  نیز استفاده شود.

از جمله مشخصات سخت افزاری این تفن همراه می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی، دوربین ۸ مگاپیکسلی ، صفحه نمایش ۴.۳ اینچی qHD با تفکیک پذیری ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل است.

پاناسونیک الوگا دارای ضخامت تنها ۷.۸ میلمتر است و دارای مشخصاتی همچون ضد آب، ضد شوک و ضد ضربه نیز است و در ضمن این تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید ۲.۳ است که قابلیت بروز رسانی به اندروید ۴.۰ را نیز دارد.


گفتنی است که شرکت پاناسونیک در نظر دارد همانند سری سایبر شات سونی ،لومیکس را به یک برند در تلفن‌های همراه تبدیل کند.

هواوی از تبلت ۴ هسته‌ای خود رونمایی کرد

فارنت: شرکت هواوی به صورت رسمی از جدیدترین تبلت ۱۰ اینچی خود در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد.

این تبلت با نام تجاری MediaPad 10 FHD دارای پردازنده اختصاصی چهار هسته‌ای این شرکت با نام K3V2 است که دارای ۱.۵ گیگاهرتز قدرت می‌باشد.

۲ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی،دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت به همراه اسلات کارت حافظه از سایر مشخصات تبلت قدرتمند این شرکت است.

صفحه نمایش  IPS  این تبلت دارای تفکیک پذیری ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل فول اچ دی است و کیفیت نمایش ۲۲۶ پیکسل در اینچ را به کاربر ارائه می‌دهد.

 MediaPad 10 FHD داراب بدنه آلومنیومی با تنها ۵۹۸ گرم وزن و ۸.۸ میلیمتر ضخامت است و طبق اعلام هواوی این تبلت از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس کاربران خواهد بود.

معرفی نوکیا Pure View 808 با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی!

فارنت: شرکت نوکیا اقدام به معرفی تلفن همراه نوکیا ۸۰۸ PureView در کنگره جهانی موبایل کرد که ادامه‌دهنده راه موفق نوکیا N8 است با این تفاوت که دارای سنسور دوربین با رقم خیره‌کننده ۴۱ مگاپیکسل کارل‌زایس است.

این دوربین دارای فناوری عکاسی مخصوصی است که پیش از این در تصاویر ماهواره‌ای دیده می‌شد و  از آخرین ویرایش سیمبیان یعنی سیمبین Belle برخوردار است.

نوکیا در این مورد عقیده دارد که ما می‌خواهیم مطمئن شویم که پیکسل‌ها صرفا نمایش قدرت نبوده و قدرت عکاسی را در تلفن‌های همراه با فناوری جدید و انحصاری خودمان اثبات کنیم.

سایر مشخصات فنی این تلفن همراه که در سایه قدرت مگاپیکسل آن فراموش می‌شود می‌توان به صفحه نمایش ۴ اینچی nHDبا تفکیک پذیری ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل، ۵۱۲ مگابایت رم، ۱۶ گیگبایت حافظه داخلی به همراه پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی تک هسته‌ای اشاره کرد.

نوکیا ۸۰۸ همچنین دارای قابلیت ضبط صدا به صورت دالبی دیجیتال‌پلاس و دارای خروجی HDMI نیز است.

ابن تلفن همراه با قیمت ۴۵۰ یورو به صورت پیش‌فروش از ماه می در دسترس کاربران خواهد بود. باورش سخته!

نوکیا: در صورت ناکامی ویندوزفون در آینده بر روی اندروید حساب کرده‌ایم!

فارنت: همان زمان که شرکت نوکیا از آغاز همکاری استراتژیک خود با شرکت مایکروسافت و انتخاب پلتفرم ویندوزفون به عنوان پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند بعدی خود خبر داد با وجود برخی خوش‌بینی‌هایی که در این شرکت وجود داشت و بر این باور بود که این همکاری که مطمئنا با حضور استفان الوپ مدیرعامل جدید نوکیا و یکی از مدیران ارشد تجاری سابق مایکروسافت مهیا شده بود میلیاردها دلار سود روانه این شرکت خواهد کرد برخی نیز از این اقدام نوکیا ابراز شگفتی می‌کردند که نوکیا در صورت ناکام ماندن پلتفرم ویندوزفون چه خواهد کرد.

همان زمان گمانه‌زنی‌هایی نیز مطرح بود که مطمئنا نوکیا نقشه راه دیگری را نیز در نظر گرفته تا در صورت ناکامی ویندوزفون با اطمینان بیشتری به ادامه راه بپردازد و حتی از پلتفرم اندروید گوگل نام برده شد. این موضوع هیچگاه از سوی مدیران نوکیا مورد تائید قرار نگرفته بود و با انتقادات و یا اظهارات استفان الوپ مدیرعامل نوکیا که اعلام کرده بود که اپل اندروید را به وجود

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, ] [ 13:30 ] [ مهــــدی یوسفیـــان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خــوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 16673
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد آیکن نوار آدرس


بامبی